UE are un proiect prin care vrea să-ți dea mai multă intimitate pe internet
PlusPrivacy, un nou program finanțat de Uniunea Europeană, încearcă să micșoreze volumul de informații pe care le partajăm pe internet fără voia noastră.
Fiecare autentificare cu Facebook, Twitter sau Google, în locul unei adrese de email ajunge să partajeze cu o serie stufoasă de terți foarte multe informații personale. Deși ai confortul că ai apăsat pe un singur buton și nu ai mai fost nevoit să completezi diverse formulare pentru a-ți crea un cont pe un anumit site, sunt șanse mari să pierzi mai mult decât câștigi. Din păcate, astfel de gesturi îți vin natural pentru că nu este foarte clar ce date oferi în schimbul comodității.
Proiectul OPERANDO va încerca să remedieze această situație pe termen lung prin extensii de browser și aplicații de mobil ancorate într-un nou serviciu online. PlusPrivacy centralizează într-o singură interfață toate opțiunile tale de intimitate online pentru Facebook, Twitter, LinkedIn și nu numai. În plus, automatizează printr-un singur click procesul sporirii initimități și micșorării volumului de date disponibile public.
Într-o manieră mult mai prietenoasă și ușor de înțeles, PlusPrivacy.com te ajută să vezi toate aplicațiile, extensiile de browser și serviciile online care îți accesează datele personale cu sau fără acordul tău explicit. În continuare va exista posibilitatea partajării datelor private cu site-urile în care ai încredere, dar s-ar putea să ai ceva de câștigat din respectivul gest.
Prin intermediul unui sistem intitulat Privacy-for-Benefit, orice internaut va putea opta să-și partajeze informațiile postate pe rețele sociale și diverse servici online contra cost. Interesant este însă că s-ar putea ca la capătul firului să nu fie neapărat vorba de bani reali. În schimb, vom putea discuta de reduceri mai multe sau mai puțin substanțial și acces la servicii care, în orice alte condiții, ar fi putut să te coste. În mod evident, întregul mecanism de tranzacționare a datelor personale va fi în totalitate opțional, deși Zeev Pritzker, unul dintre fondatorii proiectului a ținut să menționeze că este vorba de aceleași date pe care le partajăm inconștient de fiecare dată când ne autentificăm cu Facebook, Twitter sau Google.